Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Firma Boeing wybrała lotniczą radiostację programowalną koncernu Leonardo na wyposażenie samolotów AWACS.

Rzym, kwiecień 2021 roku – Leonardo uzyskał kontrakt od firmy Boeing na dostarczenie swojej nowej programowalnej radiostacji SWave® Airborne SDR SRT-800 dla NATO-wskiej floty samolotów E-3A Airborne Warning and Control System (AWACS) - Lotniczego Wczesnego Ostrzegania i Kontroli. Będąc jednym z nielicznych zasobów posiadanych i użytkowanych bezpośrednio przez NATO, flota AWACS jest modernizowana przez firmę Boeing tak, aby utrzymać jej pełną zdolność operacyjną do 2035 roku w ramach programu Final Lifetime Extension Programme (FLEP).

Radiostacje SRT-800 Leonardo zapewnią flocie AWACS bezpieczną i odporną na ataki cybernetyczne łączność powietrze-powietrze oraz powietrze-ziemia. Takie bezpieczeństwo staje się coraz bardziej krytyczne dla wszelkiego rodzaju operacjach wojskowych ponieważ ataki cybernetyczne cały czas stanowią wyraźne i wszechobecne zagrożenie.

Dostępna zarówno dla klientów cywilnych jak i wojskowych, dzięki niewielkim rozmiarom, wadze i zapotrzebowaniu na energię, radiostacja SRT-800 może znaleźć się na wyposażeniu większości statków powietrznych w kategorii stałopłatów i wiropłatów, zarówno załogowych jak i bezzałogowych. Idealna dla celów modernizacyjnych, jedna radiostacja SRT-800 zastępuje szereg urządzeń awioniki, które tradycyjnie stanowiły odrębne jednostki, takich jak radio UHF/VHF, SATCOM, SINCGARS czy urządzenie kryptograficzne.

W ramach kontraktu Boeing zintegruje radiostacje SWave® Airborne SDR SRT-800 z systemami misji maszyn E-3A. Ponieważ radiostacje są programowalne, możne je w razie potrzeby całkowicie przekonfigurować poprzez aktualizację oprogramowania bez modyfikacji sprzętowej. To sprawia, że radiostacje są niezwykle wszechstronne, ponieważ można je prosto i niedrogo modyfikować. W szczególności, dla uzyskania maksymalnej elastyczności działania radiostacje są zgodne ze standardem Software Communications Architecture (SCA - architektura oprogramowania komunikacyjnego).

Pierwotnie zaprojektowana jako podwyższona platforma radarowa, maszyna E-3A ewoluowała przez ponad 30 lat, aby sprostać realiom geopolitycznym. NATO-wskie Powietrzne Siły Wczesnego Ostrzegania i Kontroli stały się zasadniczym elementem zdolności Sojuszu do zarządzania bitwami powietrznymi i zachowały znaczenie operacyjne poprzez kolejne programy modernizacyjne. Radiostacje SWave® Airborne SDR SRT-800 koncernu Leonardo gwarantują to, że NATO-wska flota AWACS będzie dalej mogła się komunikować w sposób bezpieczny i odporny na ataki cybernetyczne aż do daty wyjścia ze służby, czyli roku 2035.

 


źródło informacji: Leonardo