Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Zakończenie pierwszej obsługi okresowej „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16

Specjaliści z eskadry technicznej należącej do grupy obsługi technicznej 31. BLT, zakończyli 18 czerwca 2020 r. pierwszą obsługę okresową „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16.

Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin.

Specjaliści eskadry technicznej z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, wykonali tzw. "Phased Inspection". Okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot wykonana została na F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia o numerze bocznym 4077.

„Phased Inspection” to główna obsługa statku powietrznego z angielskiego zwanych „major inspection”. Polega ona na kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów a także zespołu napędowego.

Od tego roku, tak zwane "Phased Inspections" wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin.


Tekst: mjr dr inż. Sławomir SZRAMA

Zdjęcia: archiwum 31. BLT