Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Wsparcie Okrętowej Grupy Zadaniowej.

Wsparcie działań Okrętowej Grupy Zadaniowej będzie głównym celem śmigłowca SH-2G, który przebazował się wczoraj popołudniu z lotniska w Gdyni Babich Dołach na pokład ORP „Gen. K. Pułaski”. Operowanie śmigłowca z fregaty zabezpiecza 11-osobowa grupa personelu technicznego.

W poniedziałek, 13 lutego, okręty z 3. Flotylli oraz śmigłowiec pokładowy SH-2G z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego rozpoczęły wspólne ćwiczenia na Bałtyku. W skład Okrętowej Grupy Zadaniowej (OGZ) weszły dwie fregaty, korweta zwalczania okrętów podwodnych, okręt rakietowy, niszczyciel min, dwa okręty ratownicze oraz okręt – baza zaopatrzenia.

W trakcie pięciodniowych ćwiczeń na południowym Bałtyku OGZ będzie prowadzić działania osłony strategicznego transportu morskiego i utrzymania panowania na morzu w sytuacji kryzysowej. Załogi okrętów wykonają strzelania artyleryjskie oraz zadania przeciwminowe. Załogi klucza śmigłowców pokładowych SH-2G będą wykonywały treningowe operacje startu i lądowania z pokładu fregaty ORP „Gen. K. Pułaski” oraz rozpoznanie wyznaczonych akwenów zabezpieczając działania OGZ w morzu. W trakcie manewrów przewidziano również współpracę polskiego śmigłowca z brytyjskim okrętem HMS Bulwark.

SH-2G to wielozadaniowe maszyny przeznaczone do prowadzenia rozpoznania, wykrywania i identyfikacji celów nawodnych oraz poszukiwania, śledzenia i niszczenia okrętów podwodnych. Ich załogi mogą również prowadzić działania poszukiwawczo – ratownicze oraz logistyczne. Podstawowe wyposażenie tego śmigłowca stanowi radar obserwacji obiektów nawodnych oraz systemy wykrywania okrętów podwodnych – wyrzucane pławy radiohydroakustyczne oraz detektor anomalii magnetycznych. SH-2G jest przystosowany do przenoszenia torpedy MU-90 i prowadzenia ognia z pokładowej broni strzeleckiej. W skład jego załogi wchodzi dwóch pilotów oraz nawigator – operator systemów pokładowych.

Cztery tego typu maszyny weszły do służby w lotnictwie Marynarki Wojennej po sformowaniu klucza śmigłowców pokładowych, w sierpniu 2003 roku. Ich załogi mają już za sobą ponad 3000 operacji startów i lądowań na pokładach okrętów.

kmdr ppor. Czesław Cichy / oficer prasowy Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej